April 11, 2011

Kıskançlık Krizi - Yılmaz Erdoğan



("Haybeden Gerçeküstü Konuşmalar" adlı kitabından alıntıdır.)






ADAM- Kiminle Konuşuyordun?

KADIN- Tanımazsın.

ADAM- Tanısam Sormam Zaten.

KADIN- Tanımadığın Birini Neden Soruyorsun?

ADAM- Tanımak İçin.

KADIN- Peki... Diyelim Ki Ahmet Diye Biri.

ADAM- Tamam İşte... Bu Kadarını Merak Etmiştim Zaten.

KADIN- İyi.

ADAM- Yalnız... Şeyi Anlamadım: ADAMIN İsmi Ahmet Değil Ama Biz Şimdilik Ahmet Mi Diyelim Diyorsun? Olur Ya, Çocuğa Şimdilik
Geçici Bir İsim Takmışlardır, Büyüyünce Değiştirebilsin Diye. Aferin, Çağdaş Bir Aileymiş.

KADIN- Hangi Aile?

ADAM- Ahmet'in Ailesi.

KADIN- Neden?

ADAM- Baksana Tedbirli Davranmışlar. Çoğunluk Böyle Yapmıyor. Bir İsim Koyuyorlar, Ölene Kadar Kalıyor. Hatta Öldükten Sonra Da Kalıyor. Bu Yüzden Sağda Solda Bir Sürü Recai İsminde Talihsiz Bebek Var. Böyle Haksızlık Olmaz. Çocuğun İsmi Berk Olur, Babanın İsmi Recai Olur.

KADIN- Baba Da Bir Zamanlar Çocuktu...

ADAM- Ama O Zaman Recai De İyi Bir İsim Sayılıyordu.

KADIN- Haklisin.

ADAM- .... Gerçek Adı Ne?

KADIN- Kimin?

ADAM- Ahmet'in?

KADIN- Neden Bu Kadar Israr Ediyorsun Ki? Sonuçta Tanımadığın Biri.. Adı Ahmet
Olsa Ne Olur, Ferit Olsa Ne Olur?

ADAM- Peki Tanımadığım Birinin Adını Söylemekte Neden Bu Kadar Zorlanıyorsun Veya Soruyu Şöyle Sorayim; Kod Adı Ahmet Ya Da Ferit Olan Biriyle Ne Konuşuyorsun Sen? Belli Ki Yasadışı Bir ADAM.

KADIN- Hayatım, İyimisin Sen?

ADAM- Bilmiyorum. Ama Şimdiye Kadar Yasadışı Birşey Yapmadım, Yazı
Yazmanın Dışında Tabi. Çünkü Bizim Yasalarımızda " Yazmak Mecburidir " Diye
Birşey Yok, " Yazmasan Daha İyi " Diye Birşey Var. Hatta Kutsal Kitabımızda
Da Yok. Tanrı " Oku " Diyor, " Yaz " Demiyor.

KADIN- Çok Haklısın Sevgilim, Bu Yüzden Sen Yazını Yaz, Ben De İşlerime Bakayım.

ADAM- Ama Böyle Yazı Yazamam Ki!.. Şu Anda Kafamın İçi Çok Karışık. Beynimin Yazıyla En İlgili Yerinde Meşgul Bir ADAM Oturuyor. Adama Adını Soruyorum, Çelişkili Cevaplar Veriyor. Bazen Ahmet Diyor, Bazen Ferit Diyor. " Peki Senin Karımla Ne İlgin Var " Diye Soruyorum, Cevap Vermiyor.
" Neden Cevap Vermiyorsun Ahmetciğim " Diyorum, " Benim Adım Ferit " Diyor.
" Peki Ferit Kardeşim, O Zaman Sana Sorayım, Karımı Nereden Tanıyorsun "
Diyorum, " Benim Adım Ferit Değil, Ahmet'e Sor " Diyor.

KADIN- Peki O Geniş Beyninin İçinden Mantıklı Birisi Çıkıp " Ya Kardeşim Neden Bu Kadar Taktın Bu Meseleye " Demiyor Mu? Yoksa Mantıklı Düşünceler Senin Beynine Uğramıyor Mu?

ADAM- Sana ADAM ın Adını Soruyorum. Basit Bir Soru. Salakların Bile En Az Ecnebi Dilde Karşılığını Bildiği, Evrenin En Basit Sorusu: ADAM ın Adı Ne?

KADIN- Çok Mu İstiyorsun Öğrenmeyi?

ADAM- Evet Çok İstiyorum!

KADIN- Adı İlhan.

ADAM- İlhan?

KADIN- Evet. İşte Sana Tanımadığın Bir ADAM la İlgili üçüncü Bir İsim. Rahatladın Mı Şimdi?

ADAM- Hayır. Sanıyorum Daha Rahatlamama Çok Var. Beş Soru Sonra Belki... Birincisinden Başlayalım: Kim Bu İlhan?.. Dikkat Edersen Çok Kolay Sorular Soruyorum. Ne De Olsa Karımsın, Niye Kazık Sorayım!

KADIN- İlhan Özel Birisi Değil.

ADAM- Ama Özel İsim Kullanıyor. Şimdi Biz Nereye İlhan Diye Yazsak, İlk Harfi Büyük Yazmak Zorundayız. Yoksa Bu İlhan, İlhan Olarak Silik Biri De Ahmet Olarak Mı Bir Karizması Var? Peki Ne Zaman Ferit Oluyor, Resmi İşlemlerde Mi?

KADIN- Tamam Tamam, Anlaşılan Sen Bu İşi Romana Dönüştüreceksin. Bu İlhan Bey Bir Doktor.

ADAM- Sen Ne Biçim Konuşuyorsun Sevgilim, ADAM Koskoca Bir Doktor, Ama Sen Özel Biri Değil Diyorsun. Bunu Tabipler Odası Duymasın... Şimdi Geldik İkinci Güzide Soruya: Nereden Tanıyorsun Bu Doktor Jivago'yu? Gördün Mü Senin Ahmet, Ferit Veya İlhan'a Bir İsim Daha Buldum.

KADIN- Yeni Tanıştık.

ADAM- Yaa ?!

KADIN- Neden Bu Kadar Şaşırdın? Ben İnsanlarla Tanışamazmıyım?

ADAM- Tanışabilirsin De, Nerede Tanışmış Olabilirsin Onu Merak Ediyorum Ben. Okulda Desem Değil Çünkü Sen Tup Okumadın. Askerde Desem, Ömürboyu Tecillisin... Yok Yok Ben Bu İşin İçinden Çıkamayacağım. En İyisi Sana Sorayım: Nerede Tanıştınız Bu Sayın Doktor Ahmet Ferit İlhan Jivago İle?

KADIN- Muayenehanesinde.

ADAM- Gerçekten Mi? Ne Hoş... Aslında Sanıldığının Aksine Romantik Mekanlar
Her Zaman Deniz Manzaralı, Ağaçlıklı Yerler Olmayabilir. Bazen Pekala Bir Muayenehane De Olabilir: Biraz İlaç Kokulu Ama Yine De Pencereden Süzülen Loş Işığın Yarattıği Duygusal Hava, Sürekli Çalan Telefon Sesine Israrla Cevap Vermemenin Yol Açtığı Tatlı Gerilim Ve Duvardaki Rafta Kardiyolojiyle
İlgili Benzersiz Kitaplar... Vay Be İnsan Daha Ne İster Ki

KADIN- Kardiyolojiyle İlgili Kitap Yoktu. İlhan Bey Jinekolog !

ADAM- Jinekolog Mu? Yaşasın ! İşte Hep Karımın Birlikte Olmasını İstediğim
Kişi. ADAM Jinekolog ! Yani Bir Kadının İç Yapısını En İyi Bilen İnsan ! Biz Diğer Erkeklerin Ancak Hissedebileceği Şeyi ADAM Açık Açık Görüyor. Hatta Elle Tutabilir Bile... Tuttu Mu ?

KADIN- Gayet Tabi.

ADAM- Eee? Durumunuz Nedir? Ciddimisiniz Yoksa Anlık Bir Elektrik Sonucu mu?

KADIN- Valla İlhan Bey Çok Ciddi. Ona Kalırsa Ki Dediğin Gibi Bir Kadının
İç Yapısını Çok İyi Biliyor, Kesinlikle Ve İki Aylık HAMİLEYİM !

ADAM-....................

KADIN- N'oldu Hayatım, Sustun?

ADAM-....................

KADIN- Bir De İşe Olumlu Tarafından Bak. Çocuğumuza İsim Bulmakta Zorlanmayacağız. Elimizde Bir Sürü İsim Var: Ahmet, Ferit, İlhan Veya Jivago...

No comments:

Post a Comment