August 27, 2011

Bana Bir Şeyhler Oluyor..

seneler sonra bir daha izledim "bana bir şeyhler oluyor" adlı oyununu. bazı cümleleri başa sarıp yeniden izledim... ve burada birşeyler farkettim.

bir kere, oyunun içindeki komedi öğeleri, oyunda verilmek istenen mesajlar arasında izleyenin zihnini boşaltmak ve verilen mesaja yeniden hazır hale getirmek için verilmiş! zekice.. ben bu zekayı seviyorum. ve açıkçası özlüyorum da. 

"mükafattır anlatıcıya doğru düzgün anlaşılmak" diyor hilmi (altan erkekli) oyunda. yılmaz erdoğan'ın son zamanlarda bu oyun benzeri oyunlara imza atmıyor oluşunun, biraz da anlaşılmaya çalışmaktan yorulması nedeniyle olduğunu düşünüyorum. anlatımları kapalı, muhalif ve son derece şiirsel. bir bakışta, bir dinleyişte anlamak her yiğidin harcı değil. ben şiirlerini birkaç kez okumadan anlayan görmedim etrafımda, kendim de dahil olmak üzere.

arkaik 24/07/2011, 01:42

devamı için tıklayınız





No comments:

Post a Comment